Denk jij bij marketing: hoe dan?

Zichtbaarheid en marketing


Marketing is voor veel ondernemers best wel een lastig iets. Want waar begin je? Wat is logisch? Wat moet je niet doen en vooral wat moet je wel doen? En dan word je zichtbaar en ook dat is voor niet iedereen even makkelijk. En dat snap ik heel goed, want zichtbaar zijn dat betekent ook dat mensen iets van je gaan vinden. Schrale troost mensen vinden altijd iets van je dus laat je daar niet door weerhouden.

Maar zichtbaarheid is voor iedereen ook weer iets anders. Zo vindt kan iemand een eerste Facebook bericht al een megastap vinden om zichtbaar te worden en wil de andere een plek op een podium in een zaal met 1.000 mensen.

Soms blijven we te lang hangen in het nadenken. Bijvoorbeeld omdat we willen dat het eerst helemaal perfect is voordat we iets gaan doen. Of omdat we zoveel ideeën hebben dat we niet weten waar te beginnen. Dan is dit stappenplan of deze checklist (of hoe je het wilt noemen) handig om je richting te geven in de dingen waar je wél over na moet denken om vervolgens te gaan doen.

Je kunt het gewoon, hup downloaden, betalen met je mailadres is niet nodig ;-)