Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

Een reden waarom naamsbekendheid niet hoeft

Naamsbekendheid. Je moet als ondernemer werken aan je naamsbekendheid. Of je nu een starter bent of een onderneming die al jaren bestaat je moet altijd bezig blijven met je naamsbekendheid. Het is heel simpel: zonder naamsbekendheid op zeker geen succesvol bedrijf. Zoals met alles heb je ook hier een uitzondering op de regel. In dit geval is Paul Carrack de uitzondering.

We zijn niet allemaal Paul Carrack

Misschien denk je nu net als ik een tijdje terug: Paul Carrack? Wie is dat? Zoek hem even op via spotify en luister wat liedjes en wellicht denk je dan ook: ‘hé die songs ken ik wél.’ Paul Carrack heeft een staat van dienst die redelijk imposant te noemen is. Hij ging recent op tour met Eric Clapton, sleepte hij nominaties voor grammy’s in de wacht, werkte onder andere samen met Sting, BB King, Tom Jones en the Eagles, bracht diverse cd’s uit en treedt hij nog steeds op zowel in zaaltjes voor zo’n 800 man als stadions voor 30.000 mensen. En toch bij een groot deel van het publiek is hij qua naam onbekend. Nu hebben we niet allemaal de muzikale kwaliteiten van Paul Carrack en waarschijnlijk ook geen mensen als Elton John, Elvis Costello of Eric Clapton die we tot ons netwerk kunnen rekenen. En dat is dus de reden dat jij en ik wel continue moeten werken aan onze naamsbekendheid.
 

13 ideeën voor meer naamsbekendheid

Een aantal suggesties die je helpen om meer naamsbekendheid te krijgen:
  • Ga bloggen
  • Deel je blog via social media
  • Ga naar netwerkbijeenkomsten
  • Geef tips, adviezen en ideeën weg via bijvoorbeeld een nieuwsbrief
  • Adverteer in de lokale krant of in een vakblad van jouw doelgroep
  • Bekijk of sponsoring interessant is voor je (zorg wel dat er echt een tegenprestatie aan verbonden is anders is het ‘gewoon’ een donatie. In mijn blog over sponsoring lees je hier meer over.)
  • Reageer op vragen op bijvoorbeeld facebook of linked in
  • Wees aanwezig op Facebook en andere relevante netwerken. Let op: aanwezig betekent ook echt aanwezig en niet af en toe is een berichtje plaatsen.
  • Benader mensen uit je netwerk voor een kop koffie, vertel je verhaal en luister
  • Zorg dat je een goede elevator pitch paraat hebt
  • Vraag tevreden klanten om een aanbeveling
  • Check of je website helemaal op orde is én dus vindbaar
  • Organiseer een workshop
  • Neem altijd je visitekaartjes mee. Ondanks dat sommige mensen dit ‘niet meer van nu vinden’ is er nog altijd vraag naar kaartjes.

Advies of ondersteuning?

Natuurlijk zijn er nog veel en veel meer mogelijkheden die je helpen bij het vergroten van je naamsbekendheid. En niet alles werkt voor of past bij je. Wil jij onderzoeken welke manieren om naamsbekendheid te krijgen voor jou geschikt zijn? Neem dan contact op dan help ik je en maken we een actieplan.
 

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Dit kan sushi doen voor jouw bedrijf

Dit kan sushi doen voor jouw bedrijf

plakband Uitstel wordt altijd afstel

Uitstel wordt altijd afstel

plakband Waarom je geen tijd moet verspillen aan koude acquisitie

Waarom je geen tijd moet verspillen aan koude acquisitie